



Graad: 3 | Finaliteit: Doorstroom | Domein: Overschrijdend
De richting Wetenschappen-wiskunde is een sterk theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met deductief, empirisch en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen aardrijkskunde, biologie, chemie, fysica en wiskunde. De leerlingen leren abstracte wiskundige concepten te gebruiken en verdiepen hun wiskundige vaardigheden.
Vak |
Leer-plan | 5de jaar | 6de jaar |
Engels | B+ | 2 | 2 |
Frans | B+ | 3 | 3 |
Nederlands | B+ | 4 | 4 |
geschiedenis* | B+ | 2 | 2 |
godsdienst | B | 2 | 2 |
lichamelijke opvoeding | B | 2 | 2 |
aardrijkskunde | S | 1 | 2 |
biologie | S | 2 | 1 |
chemie | S | 2 | 2 |
fysica | S | 2 | 2 |
labo STEM | S | 2 | 1 |
informaticawetenschappen | S | - | 1 |
wiskunde | S | 6 | 6 |
KSOM-Masterclasses | 2 | 2 | |
Totaal | 32 | 32 | |
B: leerplan finaliteit doorstroom B+: basisleerplan met extra doelen, finaliteit doorstroom S: richtingspecifiek finaliteit doorstroom * Je kan dit vak volgen in het Engels (CLIL) |
Vak |
Leer-plan | 5de jaar | 6de jaar |
Engels | B+ | 2 | 2 |
Frans | B+ | 3 | 3 |
Nederlands | B+ | 4 | 4 |
geschiedenis* | B+ | 2 | 2 |
godsdienst | B | 2 | 2 |
lichamelijke opvoeding | B | 2 | 2 |
aardrijkskunde | S | 1 | 1 |
biologie | S | 2 | 1 |
chemie | S | 2 | 2 |
fysica | S | 2 | 2 |
labo STEM | S | - | - |
informaticawetenschappen | S | - | 1 |
wiskunde | S | 8 | 8 |
KSOM-Masterclasses | 2 | 2 | |
Totaal | 32 | 32 | |
B: leerplan finaliteit doorstroom B+: basisleerplan met extra doelen, finaliteit doorstroom S: richtingspecifiek finaliteit doorstroom * Je kan dit vak volgen in het Engels (CLIL) |
We sommen hieronder de meest logische vervolgopleidingen op waarop de studierichting expliciet voorbereid.