Untitled Document

Campus Rozenberg

Groots in leven en leren

  • Rozenberg

Gezondheidszorg

Graad: 3 | Finaliteit: Dubbel | Domein: Maatschappij en welzijn

Gezondheidszorg is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. De leerlingen ontwikkelen een wetenschappelijk-theoretische basis met betrekking tot gezondheidsbevordering, psychologie, agogisch handelen, communicatie, deontologie, de mens en zijn plaats in de samenleving, fysiologie en anatomie. Dat alles met oog voor contexten en voorbeelden uit de gezondheids- en welzijnszorg. Vanuit een wetenschappelijk-theoretische basis leren leerlingen als toekomstig verzorgende en zorgkundige vanuit een integrale benadering zorg dragen voor de gezondheidstoestand van de mens en cliënten ondersteunen bij taken van het dagelijks leven. Leerlingen behalen op het einde van het secundair naast het diploma secundair onderwijs ook een beroepskwalificatie Verzorgende en een beroepskwalificatie Zorgkundige.

Lessentabel


Vak
Leer-plan 5de jaar 6de jaar
Engels B 2 2
Frans B 2 2
Nederlands B+ 3 3
natuurwetenschappen B 1 1
aardrijkskunde B 1 1
geschiedenis B 1 1
godsdienst B 2 2
lichamelijke opvoeding B 2 2
wiskunde B 2 2
gezondheidszorg
agogisch handelen
(inclusief psychologie en zorgrelatie)
S 3 3
anatomie en fysiologie S 2 1
zorg S 5 4
maatschappelijke context van het werkveld S - 1
stage S 4 5
KSOM-Masterclasses   2 2
Totaal  32 32
B: leerplan dubbele finaliteit
B+: basisleerplan met extra doelen, dubbele finaliteit
S: richtingspecifiek dubbele finaliteit

Wat na het zesde jaar?

Na het zesde jaar kan je verder studeren in:

  • Studiedomein Natuurwetenschappen:
    • PBA in studiegebied Gezondheidszorg (Ergotherapie, Logopedie en audiologie, Medische beeldvormign en radiotherapie, Mondzorg, Oogzorg, Orthopaedic technology (E), Orthopedie, Podologie, Toegepaste gezondheidswetenschappen, Verpleegkunde, Voedings- en dieetkunde, Vroedkunde)
  • Studiedomein Sociale wetenschappen:
    • PBA Pedagogie van het jonge kind, Onderwijs