



Graad: 3 | Finaliteit: Doorstroom | Domein: STEM
Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen is een theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met natuur- en biotechnologisch wetenschappelijk denken. Er is op basis van geïntegreerde STEM veel aandacht voor onderzoekend en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie en fysica. De leerlingen denken ook wiskundig conceptueel na over natuurwetenschappelijke vragen en biotechnologische problemen.
Vak |
Leer-plan | 5de jaar | 6de jaar |
Engels | B | 2 | 2 |
Frans | B | 2 | 2 |
Nederlands | B | 3 | 3 |
aardrijkskunde | B | 1 | 1 |
geschiedenis | B | 1 | 1 |
godsdienst | B | 2 | 2 |
lichamelijke opvoeding | B | 2 | 2 |
biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen |
|||
biologie | S | 2 | 2 |
chemie | S | 2 | 2 |
fysica | S | 2 | 2 |
labo STEM: biologie, chemie & fysica |
S | 6 | 6 |
informaticawetenschappen | S | 1 | - |
wiskunde | S | 4 | 4 |
KSOM-Masterclasses | 2 | 2 | |
Totaal | 32 | 32 | |
B: leerplan finaliteit doorstroom B+: basisleerplan met extra doelen, finaliteit doorstroom S: richtingspecifiek finaliteit doorstroom |
Onze leerlingen kiezen meestal voor: