Untitled Document

Campus Rozenberg

Groots in leven en leren

  • Rozenberg

Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen

Graad: 3 | Finaliteit: Doorstroom | Domein: STEM

Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen is een theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met natuur- en biotechnologisch wetenschappelijk denken. Er is op basis van geïntegreerde STEM veel aandacht voor onderzoekend en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie en fysica. De leerlingen denken ook wiskundig conceptueel na over natuurwetenschappelijke vragen en biotechnologische problemen.

Lessentabel


Vak
Leer-plan 5de jaar 6de jaar
Engels B 2 2
Frans B 2 2
Nederlands B 3 3
aardrijkskunde B 1 1
geschiedenis B 1 1
godsdienst B 2 2
lichamelijke opvoeding B 2 2
biotechnologische en chemische
STEM-wetenschappen
biologie S 2 2
chemie S 2 2
fysica S 2 2
labo STEM:
biologie, chemie & fysica
S 6 6
informaticawetenschappen S 1 -
wiskunde S 4 4
KSOM-Masterclasses   2 2
Totaal  32 32
B: leerplan finaliteit doorstroom
B+: basisleerplan met extra doelen, finaliteit doorstroom
S: richtingspecifiek finaliteit doorstroom

 

Wat na het zesde jaar?

Onze leerlingen kiezen meestal voor:

  • Studiedomein Natuurwetenschappen:
    • ABA Industriële wetenschappen en Technologie
    • Biochemie en biotechnologie
    • Biologie
    • Chemie
    • Biotechniek
    • Biomedische wetenschappen
    • Farmaceutische wetenschappen
    • PBA Gezondheidszorg
  • Studiedomein Sociale wetenschappen:
    • PBA Onderwijs