Untitled Document

Campus Rozenberg

Groots in leven en leren

  • Rozenberg

Biotechnieken

Graad: 2 | Finaliteit: Dubbel | Domein: STEM

Biotechnieken is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. In chemie en biologie worden vanuit de schoolse laboratoriumcontext meer operationele competenties ontwikkeld van de toekomstige labomedewerker. In fysica is er bijkomende aandacht voor elektromechanische kennis en vaardigheden die van belang zijn voor de operator van morgen. Via productie- en procestechnieken leren leerlingen onderzoeken en problemen oplossen in functie van een latere industriële context. Er is ook aandacht voor sturings-, meet- en regeltechniek.

Leerlingenprofiel

  • Je bent sterk in het leren binnen de concrete contexten eigen aan het studiedomein en de studierichting.
  • Je verdiept en overstijgt de praktische zijde van de studierichting door meer theoretische inzichten en concepten te verwerven.
  • Je bent in staat om effectieve handelingen te stellen om concrete uitdagingen aan te pakken.
  • Jouw fijn-motorische vaardigheden helpen je om tot realisaties in de praktijk te komen.
  • Je verwerft inzichten in biologie, chemie, fysica en technologie.
  • Je slaagt erin om wiskundige vaardigheden in te zetten bij het oplossen van problemen.
  • Je verdiept je in de uitvoering van technieken in technisch complexe omgevingen.
  • Je gaat graag zelfstandig aan de slag in het labo met concrete opdrachten.

Lessentabel


Vak
Leer-plan 3de jaar 4de jaar
Engels B 2 2
Frans B 2 2
Nederlands B 4 4
aardrijkskunde B 1 1
artistieke vorming B 1 -
geschiedenis B 1 1
godsdienst B 2 2
ICT B 1 -
kompas B 1 1
lichamelijke opvoeding B 2 2
wiskunde S 3 3
biotechnieken
biologie S 2 2
chemie S 2 3
fysica S 2 3
labotechnieken S 6 6
Totaal  32 32
B: basisleerplan dubbele finaliteit
S: richtingspecifiek dubbele finaliteit