



Graad: 2 | Finaliteit: Dubbel | Domein: STEM
Biotechnieken is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. In chemie en biologie worden vanuit de schoolse laboratoriumcontext meer operationele competenties ontwikkeld van de toekomstige labomedewerker. In fysica is er bijkomende aandacht voor elektromechanische kennis en vaardigheden die van belang zijn voor de operator van morgen. Via productie- en procestechnieken leren leerlingen onderzoeken en problemen oplossen in functie van een latere industriële context. Er is ook aandacht voor sturings-, meet- en regeltechniek.
Vak |
Leer-plan | 3de jaar | 4de jaar |
Engels | B | 2 | 2 |
Frans | B | 2 | 2 |
Nederlands | B | 4 | 4 |
aardrijkskunde | B | 1 | 1 |
artistieke vorming | B | 1 | - |
geschiedenis | B | 1 | 1 |
godsdienst | B | 2 | 2 |
ICT | B | 1 | - |
kompas | B | 1 | 1 |
lichamelijke opvoeding | B | 2 | 2 |
wiskunde | S | 3 | 3 |
biotechnieken | |||
biologie | S | 2 | 2 |
chemie | S | 2 | 3 |
fysica | S | 2 | 3 |
labotechnieken | S | 6 | 6 |
Totaal | 32 | 32 | |
B: basisleerplan dubbele finaliteit S: richtingspecifiek dubbele finaliteit |
Na het vierde jaar ga je logisch naar:
Andere overgangen bespreek je
met je pedagogisch directeur.