Untitled Document

Campus Rozenberg

Groots in leven en leren

  • Rozenberg

Biotechnologische STEM-wetenschappen

Graad: 2 | Finaliteit: Doorstroom | Domein: STEM

Biotechnologische STEM-wetenschappen is een theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met natuur- en biotechnologisch-wetenschappelijk denken en vaardig zijn. Er is veel aandacht voor onderzoekend en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie en fysica. De leerlingen denken mede vanuit wiskunde conceptueel na over natuurwetenschappelijke vragen en biotechnologische problemen

Leerlingenprofiel

  • Je toont inzicht in complexe leerinhouden, legt verbanden tussen leerinhouden en je kan logisch redeneren, vooral binnen de focus van het studiedomein en de studierichting.
  • Je exploreert planmatig verbanden en mogelijkheden bij het onderzoeken van fenomenen en het oplossen van problemen in biotechnologie, biologie, chemie en fysica.
  • Je ziet het als een uitdaging om een brede waaier aan natuurwetenschappelijke inzichten en vaardigheden doelgericht met elkaar in verband te brengen door middel van analytisch en inzichtelijk denken.
  • Je wil processen in de levende natuur aanwenden en aanpassen ten bate van mens en samenleving.

Lessentabel


Vak
Leer-plan 3de jaar 4de jaar
Engels B 2 2
Frans B 2 2
Nederlands B 4 4
aardrijkskunde B 1 1
artistieke vorming B 1 -
geschiedenis B 1 1
godsdienst B 2 2
ICT B 1 -
kompas B 1 1
lichamelijke opvoeding B 2 2
wiskunde S 3 3
biotechnieken
biologie S 2 2
chemie S 2 3
fysica S 2 3
labotechnieken S 6 6
Totaal  32 32
B: basisleerplan dubbele finaliteit
S: richtingspecifiek dubbele finaliteit