



Graad: 2 | Finaliteit: Doorstroom | Domein: STEM
Biotechnologische STEM-wetenschappen is een theoretische studierichting in de doorstroomfinaliteit. Ze combineert een brede algemene vorming met natuur- en biotechnologisch-wetenschappelijk denken en vaardig zijn. Er is veel aandacht voor onderzoekend en probleemoplossend leren vanuit de kernwetenschappen biologie, chemie en fysica. De leerlingen denken mede vanuit wiskunde conceptueel na over natuurwetenschappelijke vragen en biotechnologische problemen
Vak |
Leer-plan | 3de jaar | 4de jaar |
Engels | B | 2 | 2 |
Frans | B | 2 | 2 |
Nederlands | B | 4 | 4 |
aardrijkskunde | B | 1 | 1 |
artistieke vorming | B | 1 | - |
geschiedenis | B | 1 | 1 |
godsdienst | B | 2 | 2 |
ICT | B | 1 | - |
kompas | B | 1 | 1 |
lichamelijke opvoeding | B | 2 | 2 |
wiskunde | S | 3 | 3 |
biotechnieken | |||
biologie | S | 2 | 2 |
chemie | S | 2 | 3 |
fysica | S | 2 | 3 |
labotechnieken | S | 6 | 6 |
Totaal | 32 | 32 | |
B: basisleerplan dubbele finaliteit S: richtingspecifiek dubbele finaliteit |
Na het vierde jaar ga je logisch naar:
Andere overgangen bespreek je
met je pedagogisch directeur.